2019-2020 ikasturterako gure proiektua “INKLUSIOA ETA AUKERA BERDINTASUNA ERAKUNDE TXARRIENENENTZAKO LANKETA” zentroan hainbat urtez sortu den behar batetik sortu da eta gazteen jokabidean ekintza zuzentzaileak aurkitzen eta ezartzen saiatzea da. 15 eta 19 urte bitartekoak, kasu askotan zentrora etortzen direnak garapen pertsonala eta profesionala lortzeko aurkitzen duten azken alternatiba gisa.
Zentroan sartu zirenetik pentsarazten diguten txosten psikosozialen gazteek motxila bat arrastaka eramaten dutela, kasu askotan zaila egiten zaiela bizkarrean mantentzea eta mugitzea, eta horren eragina, kasu askotan, erabateko apatia batekin agertzen da. haien garapen profesionala.
Horregatik, gure proiektua lanbide heziketaren barruan bi arlotan banatzen da:
- Oinarrizko Lanbide Heziketako eta Erdi Mailako Zikloetan doazen ikasleak. Egungo lan-merkatuaren prestakuntza-eskakizunen araberako lanbide-kualifikaziorik ez dutenez 1. edo 2. mailako profesionaltasun-ziurtagiria egiten ari diren ikasleak. Beraz, profesionaltasun ziurtagirien kasuan, 2019-2020 ikasturtean irakatsi nahi ditugun hiru profesionaltasun ziurtagirietarako 6 mugikortasun eskatzen ditugu.
- Bigarrenik, ikasleak beren lanbide-prestakuntzarekin jarraitzeko motibatzeko eta eskola uztea saihesteko aurreikusitako helburuekin jarraituz, oinarrizko lanbide-prestakuntzako 8 ikasleren mugikortasuna eskatu dugu astebeteko egonaldian, neska-mutilekin espazioak partekatzeko. Europako beste nazionalitate batzuetakoak eta lankidetza- eta lankidetza-jarduerak burutzea genero-berdintasun eta aniztasun gaietan, bai eta hizkuntza-kultura-gaitasunen garapenean ere.
Bestalde, maila ertaineko ikasleek iraganeko esperientzietatik ulertzen dugu, bai ikasleentzat eta baita dagozkien familientzat ere, beren FCT aldia eurena ez den beste herrialde batean egiteak suposatzen duen aberastasun pertsonal oso handia, hau da, gurasoen etxeak utzi eta bizitzea dakar. esperientzia pertsonal eta profesional bat, gurasoengandik edo legezko tutoreengandik kanpo egonaldi luze bat igarotzeko behar den autonomia pertsonalak dakarren diziplina eta erantzukizuna bere gain hartuta.
Mota honetako esperientziak gure ikasleentzat dakartzan emaitza oso positiboak azpimarratu nahi ditugu, izan ere, gure kasuan aurreko proiektuetan Erasmus+ proiektuak partekatu dituzten ikasleen % 100ek prestakuntza-ibilbidea gure zentroan jarraitu baitute, oinarrizko lanbide-prestakuntzatik pasatuz. Erdi mailako zikloetara, eta erdi mailako ikasleek prestakuntza jarraitzen dute goi mailako ziklo batean matrikulatuz. Horri genero berdintasunaren eta sexismoaren aldeko kontzientzia handia gehitzen badiogu, bere oinarrizko helburua betetzat jotzen dugu.